BoCycle

BoCycle

maandag 20 mei 2013

25 mei Ligfietstocht "Mooi Bennekom"

Op 25 mei fietst ligfietsclub "Mooi Bennekom" zijn maandelijkse ligfietstocht. Clubleider Bert Hardeman en ik hebben twee prachtige tochten uitgezet. En zondag passeerde ik met mijn ligfiets een wel heel macabere locatie...

Bijzondere recuperatiestops voor "Mooi Bennekom"
Er zijn voor zaterdag twee tochten uitgezet. De ene tocht is de prachtige ANWB-tocht "De Gelderse Vallei" met als recuperatiestop lunchroom "De Rozerie" in Barneveld. Dit etablissement wordt mede gerund door mensen met een verstandelijke beperking. En er worden speciale "Upside Down" lekkernijen bij de koffie geserveerd. Klik hier voor de menukaart.

Toegewijde bediening in "De Rozerie"


De tweede tocht brengt ons naar banketbakker Schuiteman in Garderen, alwaar de lekkerste Appelflappen van de Veluwe worden geserveerd. Welke van de twee tochten het ligfietsgezelschap gaat rijden, wordt bij het vertrekpunt democratisch bepaald. Meld je snel aan voor deze culinaire belevenis.


Pad naar de pont

Belangstelling voor de ligfiets

Pad van de pont
Vaart daar een pont dan?
Zaterdag heb ik een bezoekje gebracht aan ligfietsshop ELAN van Hans van Vugt om een afspraak te maken voor een "grote beurt" van mijn Challenge Fujin SL2. Binnenkort heb ik namelijk een fietstraining in Winterberg (Duitsland) en daar wil ik met mijn raceligfiets tip-top aan de start verschijnen.

Eenmaal in Nijmegen kon ik de Oude Holleweg natuurlijk niet onbeklommen "rechts" laten liggen. Met een klimsnelheid van gemiddeld 8,78 km/h in ieder geval sneller dan vorige week tijdens de Ronde van Nijmegen (8,44 km/h), maar nog niet bepaald om over naar huis te "bloggen".

Niet onvermeld mag de overtocht per voet-/fietsveer tussen Slijk-Ewijk en Beuningen blijven. De pont was net vertrokken toen ik aan kwam rijden, maar de schipper voer spoorslags terug naar de steiger om mij alsnog op te pikken. Dit zijn van die kleine hartverwarmende hoogtepuntjes die het (lig)fietsen zo de moeite waard maken. De totale fietsafstand bedroeg zaterdag 72 km.


Kanaaldijk Noord langs Amsterdam-Rijnkanaal (ri NW)

Kanaaldijk Noord langs Amsterdam-Rijnkanaal (ri ZO)
Macabere locatie
Zondag heb ik een mooie tocht gemaakt (65km) over de Grebbeberg en de Amerongseberg naar eindbestemming Culemborg. Daar zou ik met (bridge)partner Tilly bij vrienden mijn andere favoriete sport gaan beoefenen: bridge.

Onderdeel van de rit was een kluuntocht langs het Amsterdam-Rijnkanaal die bij de kruising met de Hoeksedijk uitkwam op de Kanaaldijk Noord. Later die dag vernam ik dat dit exact de locatie was waar nog geen uur na mijn passage de twee lichamen zijn gevonden van de twee vermiste broertjes Ruben en Julian uit Zeist. Dat doet je nog eens extra beseffen welk een leed een dergelijke wanhoopsdaad veroorzaakt.
Locus delicti

2 opmerkingen:

rob, nieuwegein zei

Ik ben deze plek op 10 mei gepasseerd met mijn bukfiets. Ben letterlijk over de twee jongens heen gereden, de rillingen liepen mij gisteren over mijn rug.

BoCycle zei

Ja Rob,
Ik had een vergelijkbaar gevoel toen ik vernam dat ik om 13:20 uur op de plaats delict was geweest.