BoCycle

BoCycle

vrijdag 27 juli 2012

Vijf uur afzien...

Na het lezen van de meest recente blogberichten vraag je je misschien af of Bocycle nog wat anders doet dan onthaasten en leuke linkjes opzoeken op internet. Nou dat is wel wis en waarachtig het geval: Bocycle heeft na zijn onthaastvakantie 305 km gefietst en 23 km gewoudloopt...

Appeflaptoer
Op 18 juli heb ik een tochtje van 108 km gereden en op 20 juli heb ik dat nog eens dunnetjes overgedaan. Doel was bakker Schuiteman in Garderen alwaar lekkere recuperatieappelflappen op mij lagen te wachten. Met een bescheiden 275 hoogtemeters leek mij dit een mooie toer om de in de onthaastvakantie ontwikkelde vetkilogrammen weg te trappen. En wat was het na dat platte Friesland weer genieten van die prachtige Veluwe.

Obstakels en ontmoetingen
Mijn eerste obstakel onderweg waren de gesloten spoorbomen in Wolfheze. Ik voelde mij net als de kopploegrenners in de eerste etappe van de Tour de France die voor gesloten spoorbomen 1 kostbare minuut van hun voorsprong op het peleton verspeelden.

Op weg naar Hoenderlo haakte ik aan bij een bukfietser. Nu heb ik wel eens op fraaiere derrières voor mij uitgekeken, maar het scheelde wel behoorlijk in het vermogen dat ik uit mijn benen moest persen. Bij een stuk met windkracht 4 pal tegen riep de bukker mij toe dat hij het niet eerlijk vond dat hij het kopwerk moest doen. Ik zei hem dat ik dan wel een stuk op kop zou gaan rijden, maar daar had hij niet zoveel aan. In Hoenderlo zwaaide hij af en wij groetten elkaar hartelijk.

Daarna had ik een minder aangename ontmoeting. Met gebries en wilde gebaren werd mij duidelijk gemaakt dat ik mij snel weer uit de voeten moest maken.

Bij een beklimminkje schoot mijn rechterschoen van het klikpedaal. Voor dit soort gevallen heb ik drie inbussleutels in de reparatiebidon in mijn fietstas. Het klikpedaal was daarmee snel weer bijgesteld.

Hieronder nog foto's van twee andere opmerkelijke zaken.

Opmerkelijk knooppunt
Niet onvermeld mag blijven een opmerkelijk fietsknooppunt bij Nieuw Milligen. Voor knooppunt 60 worden de fietsers linksaf naar een zijweg van de Kootwijkerweg gedirigeerd. Deze zijweg leidt naar de ingang van een militair terrein. Pas na nauwgezette inspectie ontwaarde ik het volgende knooppuntbord dat naar een zandpad verwees. Dit smalle kluunpaadje liep langs het hek van het militaire terrein; niet echt prettig om op te (lig)fietsen. Aan het einde van dit fietskluunpad stond een bord: "Vrij wandelen op wegen en paden".Zo heeft de ANWB er een echte knooppuntenpuzzeltocht van weten te maken.
Zware kilometers
De laatste 20 kilometers vanaf Otterlo vielen mij zwaar. De linker voetzool was pijnlijk, de knieën schreeuwden om rust, mijn scheenbenen waren pijnlijk en ik had last van mijn hamstrings. Zo zie je maar dat je niet ongestraft zomaar twee en een halve week de (lig)fiets aan de kant kunt zetten. Maar Bocycle geeft niet op en heeft er inmiddels alweer 305 km opzitten.

Woudloopkluuntocht
Hoe het mij is vergaan in de 23 kilometer lange en vijf uur durende woudloopkluuntocht die ik met mijn wandelmaatje Dorine afgelopen maandag heb volbracht lees je in een volgend blogbericht. Wel wil ik vast berichten dat de GPS-route ons geregeld het struikgewas in dirigeerde, alwaar vagelijk nog sporen te ontwaren waren van wat eens mogelijk een pad kon zijn geweest. Daarmee kan deze Reichwaldroute met recht een woudloopkluuntocht worden genoemd.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: