BoCycle

BoCycle

woensdag 24 augustus 2011

Alweer de Posbank op (68km)

Vandaag dezelfde tocht gereden als vorige week woensdag (17 augustus). In dit blogbericht enkele gegevens over deze trainingstocht...

Ook nu heb ik de Koningsweg met een hoge hartslag (tussen 160bpm en 177bpm) van west naar oost beklommen. De gemiddelde snelheid op de Koningsweg was 31km/h. Ik racete twee racefietsers voorbij die kennelijk een relaxter tempo verkozen.

Bij de beklimming van de Zijpenberg reed een racefietser staand op zijn pedalen van mij weg. Ik probeerde hem nog bij te houden, maar mijn hartslag schoot omhoog. Toen bij 177bpm het hartslagalarm luidde heb ik de achtervolging gestaakt.

Het overall gemiddelde van deze 68km lange trainingsrit was 26,65km/h. De maximum snelheid was 64,46km/h tijdens de afdaling van de Schietbergseweg.

En...wouw, mijn fietscomputer geeft aan dat ik precies 3600km sinds januari op mijn raceligfiets heb gereden. Samen met de 2017 gereden kilometers op mijn Sirix forenzenligfiets heb ik dit jaar 5617 fietskilometers afgelegd.

Geen opmerkingen: