BoCycle

BoCycle

dinsdag 23 augustus 2011

Met razende hartslag de Posbank op

Tijdens de Committed Power training op 13 augustus adviseerde Rob Harmeling om een half uur op 90% van de hartslag te trainen. Dat heb ik vorige week woensdag (17 augustus) in praktijk proberen te brengen. Zou het mij lukken, om met een razende hartslag de Posbank op te klimmen?

Ik besloot deze zware training op de Koningsweg te doen; vanaf Papendal naar de brandtoren op het Rozendaalsche Veld (het hoogste punt van Gelderland). Dit is een licht klimmende weg (11km lang) vanaf 40m tot 110m boven NAP. Door de lichte klim is het wat makkelijker om de hartslag op een hoge waarde te krijgen. Met een gemiddelde snelheid van 30km/h lukte het mij om de hele Koningsweg de hartslag tussen de 160 en 175 bpm te houden. In 20 minuten was ik bij de brandtoren en had ik gemiddeld zo'n 250 Watt vermogen geleverd.
Daarna heb ik rond de Posbank nog de Snippendaalseweg en de Schietbergseweg beklommen. Deze laatste klim lukte het mij nauwelijks de hartslag op 170bpm te krijgen. En ik werd ook nog ingehaald door een racefietser.

De volgende ochtend was de rusthartslag 72bpm; 14 slagen meer dan de normale rusthartslag. Zaterdag was die weer 58bpm. Dit is denk ik wat Rob bedoelde met: "Let op je herstel". Een mooie training die ik nog eens ga herhalen op de Oude Kleefsebaan.

Morgen volgt het blogbericht "12km in de blubber".

Geen opmerkingen: