BoCycle

BoCycle

zondag 7 augustus 2011

De hartslagmeter op de Oude Holleweg (104km) en Posbank (68km)

Vandaag heb ik weer eens mijn klimprestaties getraind en gemeten. Met een nieuwe hartslagmeter. Lees verder wat de bevindingen zijn...

Hartslagmeter
De nieuwe hartslagmeter heb ik aangeschaft, omdat de oude (waarvan ik het merk maar niet zal noemen) niet bestand is gebleken tegen het intensieve gebruik. De foto toont de waterschade na mijn ritje naar het Rozendaalsche Veld afgelopen donderdag. Ik was overigens toch niet zo tevreden over dit budgethorloge, want hij registreerde soms hartslagen die een menselijk wezen niet zou overleven (met 55bpm de Cauberg op bijvoorbeeld).

Daarom heb ik nu een hartslagmeter van een gerenommeerd merk aangeschaft, namelijk de Polar FT1. Hij doet wat hij doen moet (namelijk de hartslag meten), heeft verder geen toeters en bellen (die je toch nauwelijks gebruikt) en is redelijk geprijsd. En de hartslag wordt met grote cijfers in het display getoond, zodat deze ook met mijn racebril (zonder leestuk) is af te lezen.

De Oude Holleweg
Zondag 7 augustus heb ik de volgende heuvels in het Rijk van Nijmegen beklommen:
- Beekmansdalseweg
- Ubbergse Holleweg
- Oude Holleweg (6x)
- Zevenheuvelenweg
- Galgensteeg (Duitsland)
- Oude Kleefsebaan

De Oude Holleweg heb ik 6x beklommen met verschillende verzetten en hartslag. De grafiek geeft hiervan een overzicht. Conclusie: Echt snel ga ik nog niet naar boven, maar met 6,8km/h en een hartslag van 160bpm (de gele grafiek) kom ik die Col de Joux Plane wel op (in 1 uur en 40 minuten).
Posbank
Op 10 augustus heb ik nog een rondje Posbank gereden. De Zijpenberg was het hoogtepuntje. Onderweg kwam ik nog een fietser tegen. Hij had een uitzwaaiende vlag op zijn aanhangwagentje; best gevaarlijk zo'n zwabberende vlag vlak voor je neus. Verder geen bijzonderheden.

Geen opmerkingen: