BoCycle

BoCycle

dinsdag 10 mei 2011

Referentieklim met teleurstellend resultaat

Op zondag 8 mei heb ik mijn maandelijkse referentieklim Beek-Ubbergen gereden om de vooruitgang in mijn conditie vast te stellen.

Ik kwam veel fietsers tegen bij het beklimmen van de Oude Holleweg in Beek-Ubbergen. Er bleken twee toertochten te worden gereden, namelijk de "Twan Poels Klimclassic" en de Toer en wielerclub Het Verzetje uit Bemmel had de "Omloop for the roses" uitgezet. Het resultaat van mijn geploeter tussen al dat racefietsgeweld was buitengewoon frustrerend. Ik werd door werkelijk alle "Twan Poels"- en "Omloop for the roses"-fietsers ingehaald, terwijl mijn hartslag opliep tot 176 bij een gemiddelde snelheid van 8 km/h. Dit is een slechter resultaat dan op 9 april. Heeft al dat trainen van mij dan echt niks opgeleverd? Ik zie met angst en beven de ISAAC Grenslandklassieker op 15 mei tegemoet. Ik heb mij ingeschreven voor de 145 km afstand.

Na mijn referentieklim ben ik over de zuidelijke Waalbandijk via Wamel naar Tiel gefietst voor een moederdagbezoekje. Deze prachtige tocht maakte een hoop goed. Ik fietste met een hartslag van 150 en zo'n 30 à 35 km/h alle bukfietsers en rechtopfietsers met gemak voorbij. En samen met de 62 km die ik op 1 mei heb gereden, kan ik sinds het vorige blogbericht toch weer 162 km op mijn fietslog bijschrijven.

Geen opmerkingen: