BoCycle

BoCycle

zondag 1 mei 2011

Rabobank Cima Coppi 137km

Zaterdag 30 april heb ik de Cima Coppi nagereden. Deze toertocht wordt dit jaar voor de tweede keer op 14 mei georganiseerd door "Toerclub Het Scherpe Woud". Ook heb ik donderdag alle heuvels in Doorwerth en omgeving beklommen.

Cima Coppi
De Cima Coppi kan in drie afstanden gefietst worden: 50, 100 en 150km en gaat over alle heuveltjes die de omgeving Scherpenzeel / Woudenberg kent. Ik heb de 100km (eigenlijk waren het 137km inclusief de weg van huis naar de route, vice versa) gefietst, goed voor 1000 hoogtemeters. Deze tocht leek mij een goede training voor de 145km en 1500 hoogtemeters van de Grenslandklassieker, die ik 15 mei ga rijden.

Voor het eerst werd ik na ongeveer 65km geconfronteerd met aanhoudende kramp in mijn rechterdijbeen. Als ik even rust nam dan zakte de pijn, maar zodra ik even te veel kracht zette kwam de pijn weer terug. Deze handicap was funest voor de sportieve prestatie; ik heb de tweede helft van deze Cima Coppi in een heel rustig tempo uitgefietst (gemiddelde snelheid 23,3 km/h).

Doorwerthse heuvelroute
Op 28 april heb ik nagenoeg alle heuvels in Doorwerth en omgeving beklommen, w.o.:
Italiaanse weg
Oude Holleweg
Boersberg (10%)
Van der Molenallee (8%)
Van Borsellenweg
Jagerskamp (10%)
Paasberg

Deze heuveltjes waren een onschuldig Roodkapje, vergeleken met mijn Franse klimavonturen (slechts 260 hoogtemeters). Ook de afstand was beperkt (30km). Toch was het een prachtige tocht in het mooiste gebied van Nederland.

Geen opmerkingen: