BoCycle

BoCycle

zondag 4 januari 2015

Mountainbiken met Velomobiel

Op 4 januari heb ik met de Zutphense ligfietsclub LOL de eerste 109 kilometers in 2015 gereden. LOL staat voor Lekker Ongebonden Liggen en dat is precies wat deze club zo gezellig maakt. Maar dit keer ging de ongebondenheid wel heel erg ver...

Mountainbiken met de Velomobiel
Doel van de tocht waren de koffie en het appelgebak van "Buitencentrum Kerkemeijer" in Borculo. Wie de weg naar deze bestemming heeft uitgezet weet ik nog steeds niet, maar het leek wel een mountainbikekluuntocht. Smalle modderige paadjes langs diepe sloten, scherpe bochten. Sommige stukken stonden zelfs niet eens op de kaart van mijn Garmin fietsnavigator. Het was een ware kluuntocht. Maar de velomobielbikkels van LOL waren gepokt en gemazeld na de glijpartijen tijdens de Oliebollentocht van 28 december. Lees hoe het dit gezelschap verder is vergaan op de diverse blogs van de 11 deelnemers, waaronder die van Wim.

Kilometerevaluatie 2014
In 2014 heb ik slechts 7.138 km op mijn beide ligfietsen afgelegd. Op de Sirix waren dat 3.065 forenzenkilometers; de Challege Fujin was goed voor 4.073 sportkilometers. In de grafiek hieronder kun je aflezen dat vooral mei en juli in 2014 luie fietsmaanden waren. Zal Catalonië in het verschiet Bocycle behoeden voor een nog dieper kilometerdieptepunt in 2015?

4 opmerkingen:

Casper zei

Gerrit, ik was de "boosdoener" die de route van vandaag heeft gemaakt. Fijn dat je er zoveel plezier van hebt gehad :)

Marc zei

Hoi Gerrit,

Heel knap van je dat je in die posities ook nog succesvol de knop van je fototoestel hebt weten te vinden!

Groet,
Marc

BoCycle zei

Hallo Casper,
Heel moedig dat je dit hebt opgebiecht. En ik heb desondanks genoten van het sympathieke gezelschap.

Hallo Marc,
Ja dat fotograferen was wel een extra risico.

BoCycle zei

Op het blog van Edwin staat een film die goede imppressie geeft van de barre tocht.