BoCycle

BoCycle

zaterdag 21 december 2013

Een bezoek aan Bor en je weekend zit wel snor

Vandaag ging de fiets ter reparatie naar ELAN. En daar ontmoette ik een wel heel bijzonder iemand...

En wie kwam daar zo maar de winkel binnenstappen?
Tja beste blogvolgers, mijn fiets had een aantal defecten die door de vakman moesten worden verholpen. De carbon ligschaal was gebarsten en zou vervangen worden door een nieuwe en het achterwiel had speling. Zaterdag 21 december stond ik om 09:30 voor de winkeldeur in Nijmegen. Hans van Vugt (eigenaar van ELAN) is wel anderhalf uur bezig geweest om de euvelen te verhelpen. En in die tijd kwam daar zowaar zo maar Walter Hoogerbeets de winkel binnenstappen. Walter is een fervent ligfietser die megalange fietstochten aflegt. Het meest bekend is hij van zijn tocht naar de Noordkaap, waarover hij op zijn website uitgebreid heeft verteld. We hebben uitgebreid gesproken over zijn ligfietsavonturen en over de nieuwe ligfiets die hij gaat aanschaffen. Want van zijn Challenge Fujin (dezelfde ligfiets als ik heb) was na zo'n 60.000 fietskilometers de voorbuis ingescheurd. Ik hoop dat mij dat bespaard blijft hoewel ik die kilometers met mijn huidge jaargemiddelde pas over 10 jaar om de teller heb staan. Die anderhalf uur reparatietijd waren in dit goede gezelschap om voordat ik er erg in had.


Ondanks de waarschuwing toch ingereden

Vreemd bouwsel in de Betuwe
Een bezoek aan Bor...
Uiteraard moest de gerepareerde fiets wel worden getest. En dat heb ik met een tochtje van mijn domicilie naar slager Bor gedaan. Zo'n 21 kilometer. Bor staat in de verre omstreken bekend als de lekkerste slager van de Betuwe; ikzelf ben groot liefhebber van zijn kaas-grilworst. Elke dag wordt die vers gegrild; als hij hem inpakt is de worst altijd nog warm.

En de testrit van de fiets, waar deze tocht immers om te doen was, was geslaagd; de fiets rijdt weer als vanouds.

En is er verder nog gefietst?
Vorige week ben ik trouwens via de Grebbeberg en de Amerongse berg naar mijn ouders geligfietst. Goed voor 63 km. Maar het fietsen en het spinnen op de sportschool schiet er wel bij in, in deze feestmaand met zijn vele sociale verplichtingen ;-)

Geen opmerkingen: