BoCycle

BoCycle

zondag 20 mei 2012

Marikenloop

Zondag bracht mijn ligfiets mij naar de Marikenloop in Nijmegen om aldaar dochter Dorine aan te moedigen...

Mariken van Nimwegen
Aan de Marikenloop in Nijmegen mogen alleen vrouwen meedoen. Zij moeten 5 of 10 kilometer binnen een maximale tijd afleggen. Deze tocht is zeer populair onder de dames; er deden bijna 13.000 hardloopsters mee. Dorine ging voor de 5 km. Maar om haar te vinden tussen die 13.000 andere vrouwen, bleek zoeken naar een speld in een hooiberg.

Speld in een hooiberg
Ik had mij opgesteld op zo'n 500 meter na het startpunt. Een half uur nadat de eerste loopsters waren gepasseerd, begon ik zo onderhand te vrezen dat Do mij reeds ongezien was gepasseerd. Maar toen zag ik haar lachend aan komen rennen en ik moedigde haar aan: "Dorine... zet hem op... de laatste ronde... je gaat het halen" (er was overigens maar één ronde van 5km lang).
Anti climax
Daarna begaf ik mij gauw naar de finish om haar daar uitbundig te onthalen. Helaas heb ik haar in de enorme mensenmassa niet gevonden. Later SMSte Dorine dat zij een prachtige tijd had gelopen van 35:49. Vervolgens spoedde ik mij, voordat het onweer zou losbarsten, per ligfiets weer naar huis. Ondanks de anti climax bij de finish, een leuke dag, waarop ik 48km aan mijn fietslog kon toevoegen. Deze kilometers zijn overigens bij mij Sirix forenzenligfiets bijgeschreven. Want, helaas, in het voorwiel van mijn raceligfiets bleek een grote scheur te zitten. Deze is waarschijnlijk door het vele remmen met de velgremmen ontstaan. Het voorwiel ligt ter reparatie bij de ligfietsdealer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi hoi....mocht je interesse hebben in leuke foto's van de Mariekenloop dan kun je die zien op www.oypo.nl/bestphoto