BoCycle

BoCycle

zondag 2 oktober 2011

Bocycle tegen 3 velomobielen (bananen)

Vandaag ging ik met Liggend Arnhem op stap. Bij het vertrekpunt (de Eusebiuskerk) verschenen 3 velomobielen. Die wilden Bocycle met zijn Joux Plane beklimming wel eens even laten zien wat echt fietsen is. Lees verder hoe ik de uitdaging ben aangegaan...

De ligfietsclub Liggend Arnhem organiseert elke eerste zondag van de maand een fietstocht in de omgeving. Vertrekpunt was de Eusebiuskerk en vertrektijd 11:15 uur. Bestemming was Zweef Inn een gezellig terrasje aan de rand van zweefvliegveld het Maldens Vlak.

Velomobielen hebben een veel betere stroomlijn dan gewone ligfietsen en fietsen dan ook al gauw zo'n 15 km/h harder. De velomobielrijders gingen er dan ook stevig tegenaan. Met een gangetje van zo'n 40km/h reden we langs de Rijksweg Noord, Elst en Rijksweg Zuid richting Nijmegen. Maar deze afgetrainde fietser liet zich niet kennen en reed rustig in de luwte van de leider mee.

In vijf kwartier waren we al op de bestemming en genoten we van de cappuchino met appelgebak en slagroom. We hadden prachtig uitzicht op de zweefvliegtuigen die vlak voor ons neus omhoog gelierd werden en weer landden.



Dit was mijn eerste rit op mijn raceligfiets sinds de beklimming van de Joux Plane twee weken geleden. Toen ik de fiets controleerde voor vertrek, zag ik dat de ketting wel heel erg slap hing. Hij moest 3 schakeltjes worden ingekort (bijna 4 cm). Kennelijk is de ketting zo uitgerekt tijdens het anderhalf uur durende zware klimwerk op de Col de Joux Plane. Onvoorstelbaar.



Bocycle tegen 3 velomobielen... Christian/Quest... Darwin/Versatile... Herman/Quest

Geen opmerkingen: