BoCycle

BoCycle

maandag 9 april 2012

Hoe zo beste appelflappenbakker?

In mij vorige blogbericht vertelde ik dat ik op weg was naar de beste appelflappenbakker van de Veluwe. Maar voor het beste appelgebak moet je toch beslist elders wezen. Althans dat vernam ik uit betrouwbare bron op het Paastreffen....

Help, ik word ingehaald!!!
Voordat ik verder uitwijd over het in de kop van dit bericht aangekondigde gastronomische onderwerp, nog een opmerkelijke ervaring die op de heenweg opdeed. Ik werd in de buurt van Heelsum namelijk steeds maar ingehaald door racefietsers. Dat ik werd ingehaald is niet zo verwonderlijk, aangezien ik trouw in het door onze trainer opgelegde hartslaggebied D1 trainde. Wel verbaasde het mij dat het zoveel racefietsers waren, veel meer dan ik normaal op een koude zaterdagmiddag zie. In Heelsum werd duidelijk waarom... Daar stond een controlepost van de Toerklassieker Veenendaal-Veenendaal. Deze werd dit jaar voor de 8ste keer verreden door ruim 3600 deelnemers. Daar was ik dus onbewust midden in terecht gekomen. Volgende week als ik de 16e Tour de Haute Veluwe fiets zal het wel een stuk rustiger zijn; vorig jaar kende deze tocht 664 deelnemers.

De appelflappenkwestie
Maar dan nu de appelflappenkwestie. Op het Paastreffen in Harskamp vertelde Marloes niet alleen enthousiast over haar nieuwe carbon roeifiets. Zij wees mij tevens de weg naar het etablissement waar het beste appelgebak van de Veluwe wordt geserveerd en dat is (volgens Marloes) Boshuis Drie . Grote stukken, vers uit eigen oven met lekkere slagroom. Deze boude uitspraak van Marloes zal zeker door mij empirisch getoetst worden. Dit boshuis is 43km fietsen vanaf mijn huis (en ook toevallig 43km vanaf het centrum van Zutphen, het vertrekpunt van ligfietsclub LOL Zutphen), dus dat is prima te doen. En om het gastronomische onderzoek helemaal wetenschappelijk verantwoord uit te voeren, kan ik op de terugweg mooi de beste appelflappenbakker van de Veluwe(bakkerij Schuiteman in Garderen) aandoen. Beste bloglezers, ik kom hierop terug.

Geen opmerkingen: