BoCycle

BoCycle

zaterdag 10 maart 2012

Bocycles eerste tweezijdige ongeluk

Vrijdag had ik een botsing met een andere fietser. Lees gauw verder hoe ik het er van af heb gebracht...

Crash...
Op weg vanaf mijn werk naar huis reed er een jonge fietser (circa 14 jaar) plotsklaps zomaar vanaf de oprit van het erf waar hij woonde de straat op. Ik kon hem niet meer ontwijken en reed met de voorbuis zo de zijkant van zijn voorwiel in. Daarna viel ik op mijn linkerkant op de grond. De jongen was erg geschrokken en vertelde wel drie keer dat het hem erg speet, maar dat hij mij niet had gezien. De schade viel mee; alleen de binnenste tandwielbeschermer was verbogen. Die buig ik wel weer recht. Voorts ook geen persoonlijk letsel gelukkig. Na nogmaals zijn excuses te hebben aangeboden reed de jongen met zijn vriendje verder. Kennelijk waren er niet te veel spaken in zijn voorwiel gesneuveld.

Ongelukkenmaanden
Februari en maart lijken wel ongelukkenmaanden. Beekie heeft met zijn Quest een aanrijding gehad en ook Gerrit botste met zijn nieuwe blauwe Mango op een niet oplettende wandelaar. Hoe zou dat toch komen?

Training Rob Harmeling
Terwijl ik dit schrijf heb ik net de eerste Committed Power training achter de rug. In het volgende blogbericht maak ik jullie deelgenoot van de inspirerende training die wij van Rob Harmeling en zijn staf hebben gekregen.

3 opmerkingen:

Gerrit zei

Februari en maart lijken wel ongelukkenmaanden.
Gerrit , jij zegt het en ik dacht het.

Casper zei

He BO,

Ik heb ook wel eens van die ervaringen, gelukkig nog niet met een crash als gevolg. Altijd tot nu toe op tijd kunnen remmen.
Fijn dat de schade aan beide zijden meevalt!

BoCycle zei

Dank voor jullie medeleven Gerrit en Casper. Na een uurtje sleutelen vanmiddag in de zon is mijn forenzenligfiets weer helemaal in orde. De tandwielbeschermer heeft nog wel een klein slagje, maar dat mag de ligfietspret niet drukken.