BoCycle

BoCycle

zaterdag 12 november 2011

Bocycle gaat spinnen

Donderdag heb ik voor het eerst van mijn leven gespind. Na afloop kreeg ik applaus. Lees wat mij is overkomen...

Wie denkt dat spinnen een onschuldige creatieve bezigheid is met schapenwol en een spinnenwiel moet dit blog toch wel even goed verder bestuderen. Spinnen is een intensieve intervaltraining, waarbij de hartslag hoog oploopt. Op een soort hometrainer wordt je onder leiding van een trainer in een uur tijd bij een opzwepende soort housemuziek gebracht tot ongekende sportieve prestaties, die je in je eentje, gelegen op een ligfiets niet snel zal bereiken.

Met twee collega's onderging ik deze marteling die een uur duurde. Na afloop was ik helemaal stuk; nu weet ik wat het snot voor de ogen fietsen is. Ook kreeg ik een applaus van de trainer en mijn collega's, omdat ik het als debutant helemaal tot het einde had volgehouden. Meestal haken nieuwelingen voor het einde af.

Ik vond het toch een fantastische ervaring; in dit ene uur tijd heb ik meer gepresteerd dan in menig trainingtocht.

Geen opmerkingen: