BoCycle

BoCycle

zondag 27 maart 2011

Op stap met Nijmeegse liggers

Vandaag (zondag) was het de landelijke ligfiets opstapdag. Bij vrijwel alle ligfietsdealers in Nederland konden ligfietsen worden uitgeprobeerd en kon een mooie tocht worden geligfietst. Ik had als vertrekpunt ELAN uit Nijmegen uitgekozen (daar had ik in december mijn Fujin ligfiets gekocht)...

Tja trouwe bloglezers, deze dag geen spannend avontuur. Geen lekke banden, geen valpartij, geen gevaarlijke afdalingen. Het was gewoon een prachtige tocht van Nijmegen naar Mill en via Grave weer terug (51 km). We vertrokken met zeven fietsers, maar al snel waren wij Rob kwijt. Ellen is vervolgens Rob gaan zoeken, maar beiden hebben we die tocht niet meer terug gezien.
Van Rob Harmeling had ik twee weken geleden geleerd hoe belangrijk recupereren is. Nou dat hebben we uitgebreid gedaan bij cafetaria De Frietkraam in Mill. Daarna nog 23 km op/tegen de pedalen en daar wachtte ons het beloofde buffet bij de Chinees tegenover de ligfietswinkel ELAN van Hans van Vugt. Daar hebben de vermiste ligfietsers Rob en Ellen zich weer bij het gezelschap vervoegd. Al met al een zeer geslaagde dag goed voor 97 km (inclusief mijn reis naar/van Nijmegen) op het fietslog van mijn Fujin.

Fiets route 873702 - powered by Bikemap 

Geen opmerkingen: