BoCycle

BoCycle

zondag 6 februari 2011

Klimtraining rond de Posbank

Vandaag 70 km gefietst naar en op de Posbank bij Arnhem. Ik heb 3 "cols" beklommen (als je op de weg hieronder klikt zie je precies de route op google maps en het hoogteprofiel):
Beekhuizenseweg vanuit Rozendaal
Schietbergseweg vanuit Rheden
Rozenweg/Holleweg vanuit Rheden

Bovenaan de Zijpenberg (100 meter hoog) voelde je plotseling de wind over de top waaien. Een vreemde gewaarwording. Het klimmen ging overigens prima; op geen enkele klim had ik het kleinste voortandwiel (22 tanden) nodig (zie "Alles over mijn ligfiets" voor de tandwielcombinatie). En de hartslag bleef ook keurig onder de 170.

Bergafwaarts wilde ik toch wel flink vaart maken. Het maximum haalde ik op de Schelmseweg op weg naar de Posbank: 56 km/h. De Fujin ligfiets was volledig onder controle ook met deze hoge snelheid. Helaas bleken de afdalingen rond de Posbank minder spectaculair. De fietspaden waren bezaaid met takken en als er dan eindelijk een schoon stuk weg was,...

...dan werd ik weer opgehouden door een auto die met 30km/h voortsukkelde, of...

...een verbodsbord stond het mooie voornemen in de weg.

Maar mooi was het wel.


Na alle geklim even gerecupereerd op het uitzichtpunt de Posbank, het hoogste punt van Gelderland 110 meter boven NAP. Daarna voor zover de met takken bezaaide weg het toeliet met een gangetje van zo'n 30 km/h naar huis geraced. Na deze prachtige tocht ben optimistisch gestemd over de haalbaarheid van het einddoel.

1 opmerking:

Gerrit zei

Leuk Gerrit , nog een fujin rijder die tevens ook nog Gerrit heet .
Mijn fujin is geen SL2 maar rijd ook heerlijk , Ik gebruik de fujin dagelijks dus aan een SL2 zou ik niet veel hebben , m,n vering voor en achter en de spat bordjes en bagagedrager heb ik iedere dag wel nodig.
Ik heb me als volger ingeschreven dus blijf ik de verrichtingen volgen .
misschien tot ziens op een treffen ofzo.