BoCycle

BoCycle

zondag 30 januari 2011

Eindelijk de Oude Holleweg beklommen


Vandaag een prachtige tocht van 71 km door de Betuwe en Beek-Ubbergen gemaakt. Na de door bandenpech afgebroken tocht van 16 januari, was er de herkansing van de Oude Holleweg. Vorig jaar heb ik die beklommen met mijn Sirix ligfiets (die 23 kg weegt) en dat viel niet mee. Uitgeput en met een hartslag van 184 kwam ik toen op de Oude Kleefsebaan aan.

Vandaag met de Fujin SL-II van 10,6 kg was dat anders. In een rustig tempo (7 km/h) en een cadens van 70 omwentelingen per minuut ging ik in het lichtste verzet (1,8 meter/omwenteling) omhoog. De hartslag was nergens meer dan 172 bpm. En dat terwijl in deze venijnige klim een stuk van 13% zit (zie profiel).



Daarna ook nog de Beekmansdalseweg en de Nieuwe Holleweg beklommen. Na al dat geklim heb ik nog zo'n 35 km over de Waalbandijk in westelijke richting gefietst. De gemiddelde snelheid bedroeg ruim 27 km/h. Een mooi resultaat van deze derde trainingsdag op weg naar de Col de Joux Plane in september.

Geen opmerkingen: