BoCycle

BoCycle

vrijdag 13 september 2013

20 km en 135 hm afzien

Zaterdag 7 september: 20 km en 135 hoogtemeters afzien. Dat lijkt een onschuldig Roodkapje dat je zo wegfietst met twee vingers in de neus. Maar...

Bocycle heeft deze prestatie niet op zijn ligfiets volbracht, maar met de benenwagen; tijdens de Airborne wandeltocht. Samen met dochter Do heb ik de 15 km lange Bradwurst-en-saté-route afgelegd. Ook dochter Petra was van de partij, maar die liep met vier andere wandelbikkels de 25 km route. Dit jaar volbrachten overigens 33.062 wandelaars de 67e editie van dit fantastisch gezellige evenement in Oosterbeek en omgeving.

Intervaltraining
En nadat ik van de spierpijn was hersteld heb ik donderdagavond na de buien en vlak voor zonsondergang nog een rondje van 20 km en 200 hoogtemeters gereden. In de omgeving van Doorwerth heb ik alle bekende heuvels beklommen:
  • De Boersberg (2x)
  • De Holleweg (2x)
  • De Italiaanseweg (1x)

Dat was een echte intervaltraining, waarbij bij elk klimmetje de hartslag boven de 180 bpm kwam (op de Holleweg zelfs 189 bpm mijn maximale hartslag). Komend weekend volgt er nog wat klimwerk en dan gaat de fiets op transport naar de Pyreneeën voor de beklimming van de Col d'Aubisque. Helaas ziet het weer er niet zo geweldig uit als ik daar met 166 collega's ga fietsen.

Geen opmerkingen: