BoCycle

BoCycle

zaterdag 24 november 2012

Grebbeberg 280 Watt

Vandaag heb ik voor het eerst sinds de LEL-tijdrit (6 weken geleden) weer een ritje op mijn raceligfiets gemaakt: Op naar de Grebbeberg. Zou ik na zo'n enorm lange rustpauze nog een verpletterende klimtijd weten neer te zetten???

Mooi Bennekom
Zaterdag was ook de fietsdag van Mooi Bennekom, de ligfietsclub uit de buurt. Maar ook de tuin moest onderhand eens onderhanden worden genomen. Dus helaas het ligfietsen moest wijken. Echter, toen ik om half twee uitgetuinierd was, lonkte de ligfiets voor een kort ritje, met natuurlijk een klim: de Grebbeberg.


Wat is dat rivierenlandschap toch mooi...
Over de dijk langs de Rijn; het rivierenlandschap ziet er elk seizoen, elke dag weer anders uit. Via het pontje bij Opheusden en de Blauwe Kamer was ik al snel aan de voet van de Grebbeberg. Ik ging met een hoge cadans omhoog en de hartslag bereikte aan het einde 185 bpm. De gemiddelde snelheid bedroeg 15 km/h over die 580 m lange klim. Met Bocycles rekenprogramma kun je dan uitrekenen dat ik die berg met 282 Watt beklommen heb. En dat is inderdaad een verpletterend hoog vermogen voor deze ligfietser op leeftijd. Kennelijk heb ik met alleen 439 forenzenkilometers mijn conditie aardig op peil weten te houden.

Geen opmerkingen: