BoCycle

BoCycle

woensdag 14 september 2011

Ligfiets op transport

Tja beste bloglezers, komend weekend is het zover. Zaterdag gaan de 150 bikers van Committed Power (dit is de naam die dit fietsproject van mijn werkgever heeft gekregen) de Col de Joux Plane beklimmen en bedwingen.

De fietsen zijn inmiddels ingeleverd voor transport per vrachtauto naar Frankrijk. Op de foto's kun je zien dat ik hem veilig heb ingepakt.

En zaterdag is dan het uur der waarheid (of waarschijnlijk de anderhalf uur der waarheid). Heel veel mensen die ik over dit ligfietsavontuur heb gesproken, denken dat je met een ligfiets niet kunt klimmen.Ik heb ook moeten constateren dat het grootste deel van de deelnemende collega's sneller klimt dan ik. Ligt dat aan mijn gewicht (81kg) of leeftijd (54 jaar)? Of is mijn conditie nu eenmaal beperkt, ondanks de 5949 trainingskilometers (3791km op de raceligfiets en 2158km met de forenzenfiets)? Of zou het dan toch die ligfiets zijn?

Ik heb op de ligfietsraces tijdens de Cycle Vision in juni aan de drie-uursrace meegedaan. Mijn gemiddelde snelheid was 31,91km/h. Daarmee eindigde ik in het overall klassement als nummer 60 van de 80 deelnemers. Dus ook toen was driekwart van de deelnemers sneller.

Ik ga het gewoon proberen, met een hartslag tussen 160 en 170 bpm (85%-90% van de maximale hartslag). Mijn hartslag (d.w.z. mijn conditie) laat ik dus het tempo bepalen. Ik ben benieuwd.

Je kunt mij verrichtingen in Frankrijk volgen op mijn twitteraccount www.twitter.com/bocycle. En zodra ik weer thuis ben verschijnt er natuurlijk een uitgebreid verslag op dit blog.

Geen opmerkingen: