BoCycle

BoCycle

maandag 13 juni 2011

Ik heb hem 6x beklommen

Ik heb hem 6x beklommen. Niet de Alpe d'Huez, zoals donderdag vele fietsbikkels, maar de Oude Holleweg; net als op Hemelvaartsdag. Ook had ik weer een paar leuke ontmoetingen. Lees verder over dit actieve fietspinksterweekend...

Alpe d'Huzes
Overigens heb ik wel passief meegefietst met het Aple d'Huzesfestijn op donderdag 8 juni. Eppo, een racefietskennis, had ik gesponsord. Zijn spannende verrichtingen waren op zijn twitteraccount te volgen.

2000km met volle bepakking
Op de Waalbandijk tussen Ewijk en Nijmegen fietste ik een Duitse dame voorbij, die met volle bepakking fietste. Daar moest ik natuurlijk even een praatje mee maken. Zij had er 4 weken fietsvakantie (2000km) op zitten en was nu op weg naar huis. In Praag gestart en via Hamburg de Noordzeekust befietst. Ik wenste haar een behouden thuisreis en ging er weer als een speer vandoor met 33km/h naar Nijmegen. Daar wachtte mij bij mijn dochter een lekker stuk appelgebak met koffie.

6x
Vervolgens heb ik hetzelfde klimparcours als op Hemelvaartsdag gefietst. Via de Beekmansdalseweg (klik op de doorkliks om het klimprofiel van de heuvels te zien), die ik met 10km/h en hartslag 184 beklom, naar de Oude Holleweg. Die heb ik 4x op kracht (op het middenblad voor 32T en 26T achter) beklommen en nog 2x op soeplesse in een lichter verzet (gemiddeld zo'n 10km/h). Toen ik vele fietsers de van Randwijckweg zag opploeteren, besloot ik die ook nog een keertje te doen. Het venijn in de van Randwijckweg zit hem in het staartje van 12%. Toch ging die klim mij goed af.

Marathonloper
Op de Oude Kleefsebaan zag ik een racefietser aan de kant van de weg even op adem komen. Ik stopte even voor een praatje. Hij vertelde me dat hij eigenlijk marathonloper was, maar nu naar het minder slopende racefietsen was overgestapt. Hij had al vele marathons gelopen, maar nadat hij vorig jaar de marathon van New York had gelopen, had hij 8 maanden nodig gehad om daar weer van te herstellen. Even later fietste ik hem voorbij op de Zevenheuvelenweg en heb ik hem op de foto gezet voor mijn blog.

Zevenheuvelenweg
Daarna fietste ik nog de Zevenheuvelenweg terug en ben ik nog de Oude Kleefsebaan afgezakt. Bij de Tankstelle (Wyler) ben ik omgekeerd en heb ik op soeplesse (d.w.z. met een hoge cadans en gemiddeld 23km/h) dezelfde weg teruggefietst naar pretpark Tivoli. Een collega en ervaren racefietser had deze mooie klim (2100m en gemiddeld stijgingspercentage van 3%) aangeraden om het duurklimmen te trainen.

Kolonisten van Catan
Na deze 84km en zo'n 850 hoogtemeters vond ik het wel mooi genoeg geweest en spoedde ik mij weer terug naar mijn dochter voor een lekkere douche en een lekker biertje (Grolls stender 0,5%, een mooi alcoholpercentage na al dat geklim). Samen met dochter en echtgenote volgde nog een lekkere maaltijd en een gezellig potje "Kolonisten van Catan".

2 opmerkingen:

Gerrit zei

Het is beter om wat anders te nemen dan alcohol na een inspanning , het lichaam heeft namelijk geen behoefte aan alcohol.

toch knap gedaan , groeten fujinfietser

BoCycle zei

Beste naamgenoot,

Fijn dat je me zo volgt en zo met me meeleeft. En dank voor de tip / grap, want bier met een alcoholpercentage van 0,5% staat bekend als alcoholvrij bier.