BoCycle

BoCycle

donderdag 22 maart 2012

"Mooi Bennekom" uit winterslaap ontwaakt

Eerder deze week ontving ik een e-mailtje van Bert Hardeman. Mede dank zij zijn initiatief is de ligfietsclub "Mooi Bennekom" weer uit een diepe winterslaap ontwaakt...

Ik heb goede herinneringen aan de gezellige, maar ook spannende tochten van "Mooi Bennekom". Wat te denken van de tocht "Mooi Bennekom op poemajacht", waarin dit illustere en dappere ligfietsgezelschap jacht maakte op de in de zomer 2005 gespotte poema op de Veluwe? Één der deelnemers zijn we halverwege kwijtgeraakt; was hij met huid en haar (en fiets) verzwolgen door die poema? Het volledige verhaal van deze ijzingwekkende speurtocht kun je downloaden met een klik op de poemalink.

Met ingang van 31 maart fietst deze club elke laatste zaterdag van de maand. Vertrekpunt is sporthal DVO (Achterstraat 9) in Bennekom; vertrektijd 09:00 uur. Daarmee heeft "Liggend Arnhem" er een geduchte concurrent bij gekregen. Meer info op de nieuwe website van "Mooi Bennekom". Bocycle is in ieder geval van de partij.

4 opmerkingen:

Casper zei

Ha Gerrit,

Bennekom is altijd mooi. Ik heb er mijn jeugd door gebracht. Nog wel eens gefietst daarna met mijn MTB club destijds vanuit Tilburg.
We gungen dan altijd krentebollen halen bij Bakker Bak, de beste bakker van Bennekom. Als ik in de gelegenheid ben, zal ik eens een rit gaan meerijden met hen.

BoCycle zei

Ik had al een DeBesteAppelflappenVanDeVeluweTocht naar bakker Schuiteman in Garderen (zie vorige blogbericht) uitgezet (72km), maar dank zij jouw alternatief DeBesteKrentenbollenVanBennekomTocht hoeven we lang niet zo ver te fietsen.

Paul van Roekel zei

Overigens is aan de onzchtbare veluwse poema later nog een fraai kunstwerk gewijd dat te zien is in park zuidbroek in apeldoorn noord. zie http://www.zuidbroek.info/zuidbroek/newsitems/ni000194

BoCycle zei

Leuk om te weten Paul. Ik heb het kunstwerk bekeken (via jouw link) en na lang turen zag ik er inderdaad een poema in lopen.