BoCycle

BoCycle

zondag 13 oktober 2013

Een enkele lichte bui is niet uit te sluiten

"Een enkele lichte bui is niet uit te sluiten", zo luidde het weerbericht voor het oosten van het land. En inderdaad deze weersvoorspelling was helemaal juist; ik werd zondag geconfronteerd met slechts één lichte bui. Helaas duurde die bui wel 6 uur...

Mooi-weer-visioenen
Toen ik zaterdag deze weersvoorspelling voor zondag hoorde was het plan snel gemaakt. Na een koffie-/verjaardagsvisite in Epe zou ik de terugtocht per ligfiets afleggen. Zo'n weerbericht verwekt bij mij namelijk mooi-weer-visioenen. Zondagochtend was de buienradar echter al aanmerkelijk minder optimistisch. Toch heb ik de fiets in de auto meegenomen, want het oosten van het land zou volgens de weersvoorspellers toch wel enigszins worden "ontzien".


Reparatie in de "niet uit te sluiten lichte regenbui"
Schoenplaatreparatie
In Epe keek ik geregeld uit het raam of de regen inmiddels al was gestopt. Om 14:15 uur leek dat het geval dus fietstenue aan en gauw er van door. Al snel bleek het klikpedaal van de rechterschoen niet vast te blijven zitten. De oorzaak lag bij mijzelf; ik had namelijk op advies van de spinningtrainer de schoenplaatjes meer naar de achterkant van de schoen versteld. Daarbij heb ik het rechterplaatje helemaal losgeschroefd, om het systeem moddervrij te kunnen maken. Bij het monteren heb ik het plaatje kennelijk 180 gedraaid. In de "niet uit te sluiten lichte regenbui" heb ik het plaatje weer omgedraaid.


Door en door nat en verkleumd...
Nog wat meegemaakt?
Veel heb ik onderweg niet meegemaakt. En ik heb ook geen seconde van deze tocht genoten. Door en door nat en verkleumd kwam ik na 70km thuis; het leken wel 140km. Maar deze kilometers waarin ik lange "Strecken" met een hartslag van 165 bpm (87% van de maximale hartslag) heb gereden, zijn wel een mooie training voor de LEL2013. Deze ligfietsrace van Lelystad naar Enkuizen en weer terug, staat komende zondag 20 oktober op het programma.

2 opmerkingen:

Quezzzt zei

Niet om je de moed te ontnemen maar deze Zondag wordt het niet veel beter volgens de weersverwachtingen tot nu toe...

Neptunis lacht en verwelkomt een ieder in zijn rijk die tussen de woeste golven terechtkomt ( incl fietsers ;-)))

BoCycle zei

De weersverwachting voor zondag ziet er helemaal niet zo sleecht uit. Ik hoop dat Neptunus zich nog een poosje rustig houdt. Zie ik je zondag op de LEL Quezzzt?