BoCycle

BoCycle

zaterdag 7 januari 2012

Veel LOL met nieuwe carbon buis

Zondag ben ik voor het eerst met ligfietsclub LOL Zutphen op stap geweest. Lees gauw verder wat voor een illuster gezelschap schuil gaat achter deze opmerkelijke naam...

LOL Zutphen?
De eerste zondag van de maand is de vaste ligfietsdag van Lekker Ongebonden Liggen, de Zutphense afdeling van de "Nederlandse Vereniging van Human Powered Vehicles", zoals de Nederlanderse ligfietsvereniging officieel heet. Het leek mij leuk om daar weer eens andere ligfietsers te leren kennen, zeker omdat bij LOL een aantal van mijn blogvolgers ligfietst. En op het LOL-blog lees ik altijd enthousiaste verhalen.

Spannende tocht?
Voor een verslag van deze gezellige tocht met aangenaam gezelschap verwijs ik naar het LOL-blog en het blog van deelnemer Wim. Hieronder enkele foto's (klik op de foto om hem groot weer te geven).

Youtube filmpje
En voor de meer audiovisueel ingestelde bloglezer verschijnt binnenkort een Youtube filmpje. Daarop kun je zien hoe Casper zijn velomobiel repareert en dat Bocycle de maximum snelheid van 30 km/h met een duizelingwekkende snelheid ruim overschrijdt. Ik ben nu nog even bezig met mijn eerste aarzelende schreden op het videomontage pad. Ik heb namelijk sinds kort de beschikking over Magix Video DeLuxe MX. Dit is een prachtig videobewerkingsprogramma. Op 4 februari is er overigens een multimediadag in Maarn van de HCC!Muziek (gratis toegang) waarop een uitgebreide demonstratie van dit softwarepakket wordt gegeven.

Carbon buis?
Je vraagt je wellicht af waarom ik een carbon buis op mijn ligfiets meezeul. Het betreft echter de voorbuis waaraan de trappers (het crankstel zeggen de kenners) gemonteerd zijn. De vorige buis vertoonde een lelijke barst, waardoor het hele cranktel vervaarlijk heen en weer wiebelde (zie mijn vorige blogbericht). Vrijdag had Hans van ELAN ligfietsen vakkundig een nieuwe carbon boom, zoals de voorbuis ook wel wordt genoemd, op mijn ligfiets gemonteerd. Dit is een boom uit de eerste productieserie, waarover geen barsten zijn gerapporteerd. Dat fietst een stuk prettiger. Nogmaals prima service van Hans.

Spinning
Niet onvermeld mag blijven dat ik donderdag weer een uurtje heb gespind. Toch wel leuk om je met een aantal collega's opgejaagd door een trainer op zo'n bukhometrainer helemaal in het zweet te trappen. Ik denk dat ik dit nog wel een tijdje één keer in de week blijf doen.

Geen opmerkingen: