BoCycle

BoCycle

maandag 3 december 2012

97 kilometer LOL

Zondag had Casper van LOL weer een spannende ligfietstocht georganiseerd: "Amerigo" op zoek naar het paard van Sinterklaas. Deze uitdaging kon Bocycle niet weerstaan. Zondag haalde hij zijn aluminium ros van stal en gaf hem de sporen richting Zutphen...

Zutphen is een mooie stad, maar net iets te ver weg
Omdat Zutphen toch wel zo'n 45 km van Bocycles domicili verwijderd is, had hij met expeditieleider Casper afgesproken, elkaar halverwege in de Carolinahoeve te ontmoeten. Klokslag 11:00 was ik daar. Tien minuten later verscheen Casper met zijn acht man sterke team, vertraagd vanwege een tweetal lekke banden. Op mijn heenreis besefte ik, bij een temperatuur van 3 °C in de zon, hoe mooi het rivierenlandschap toch kan zijn.

Appeltaart
Toen de ober de bestelling kwam opnemen, vermeldden wij dat dit gezelschap, uitbaters op de Veluwe de maat neemt ten aanzien van de kwaliteit van hun appelgebak. Al snel stonden er 9 koppen koffie op tafel en 9 appeltaartpunten. Het appelgebak kreeg een mager zeventje van het kritische appelgebakbeoordelingsgenootschap. Ook maakte ik van de gelegenheid gebruik om kandidaten te werven voor het wetenschappelijke experiment, van de afdeling sportgeneeskunde van de Isala klinieken in Zwolle.
Appelgebakbeoordelingsgenootschap (74 punten met 2x de woordwaarde)


Lange juffer
Na de gezellige koffiebreak vertrok het ligfietsgezelschap weer op zoek naar Amerigo. Buiten zag ik dat alle andere leden per Velomobiel (voor de lekenlezers: van die gestroomlijnde bananen) aan deze tocht deelnamen. Dat deze velomobielen een enorm stroomlijnvoordeel hebben bleek bij de afdaling van de Lange Juffer. Met bloedstollende snelheid gaven zij die arme Bocycle op zijn open ligfiets het nakijken. Aan de voet wachtten zij de achterblijvers overigens geduldig op.

Daar lag ik op de grond
Via een stukje Apeldoornskanaal gingen de liggers richting Zutphen. Zo'n 6 kilometer voor het eindpunt van de tocht zwaaide Bocycle af richting zijn thuis, waarvoor hij nog 40 km had te gaan. Er was één stuk waar het bosfietspad was bedekt met bladeren. Slechts een smal strookje was bladervrij en dat probeerde ik zo goed mogelijk te volgen. Net op een plaats, waar de strook dicht tegen de rand van het asfalt lag, belandde ik van het asfalt in de berm. Ik hield de fiets daarbij niet overeind en kwam ten val. Ongewond, maar geschrokken kon ik de thuisreis gelukkig weer vervolgen.

Amerigo
Wij hebben diverse paarden onderweg gezien. Geen van hen werd onrustig bij het zien van zoveel laag over de weg zoevende torpedo's. Opmerkelijk, want doorgaans varieert de reactie van deze viervoeters van "onrustig bewegen" tot "op hol slaan". Zou paardrijdend Nederland inmiddels integraal Beekie's paardengewenningstraining met zijn groene Quest hebben ondergaan? Sinterklaas, noch Zwarte Piet, laat staan Amerigo, zijn wij onderweg tegengekomen.

Een leuk verslag van deze LOL expeditie is ook te lezen op Caspers blog.

2 opmerkingen:

Casper zei

Ha Gerrit,

Mooi verslag heb je weer in elkaar geconstrueerd. Kijk, dat maakt het extra LOLlig om dit soort tochten te organiseren. Vervelend, die val van je, gelukkig mankeer je niets. Tot een volgende keer1

BoCycle zei

Dank Casper. Ik fiets zeker nog eens mee met die gezellige LOL-club van je.