BoCycle

BoCycle

zondag 16 september 2012

Slalomhek

In mijn verslag van de beklimming van Les Grand Ballon schreef ik dat Frankrijk ook "slalomhekken" kent, om wegen af te sluiten voor ander verkeer dan fietsen. In dit blogbericht een tip hoe je dergelijke hekken ook in Nederland zonder afstappen kunt passeren...

De Duivelsberg
Vandaag tracteerde ega Tilly op een kopje koffie in de Duivelsberg, het pannenkoekenhuis in Berg en Dal bij Nijmegen. Als je naar dit mooie fietsgebied gaat, dan kan de fiets natuurlijk niet thuisblijven. Dus ligfiets achterin de auto en naar de Duivelsberg gereden. Na een gezellige lunch buiten op het terras, haalde ik de ligfiets uit de auto om de thuisreis liggend af te leggen. Natuurlijk kon ik de Oude Holleweg in Berg en Dal niet onbeklommen voorbijfietsen. Aan het begin van de Oude Holleweg kwam ik in de Pukkeltocht van de Bemmelse wielerclub 't Verzetje terecht.

Zo passeer je een slalomhek
Op de dijk bij Nijmegen verhinderde een slalomhek de doorgang. Ik schreef in blogbericht "Certificat du Grand Tour des Vosges" dat in Frankrijk de hekken van zo'n slalomhek zo ver uit elkaar staan, dat ik die ligfietsend kon passeren. Ook schreef ik dat in Nederland de doorgang bij dergelijke hekken zo smal is, dat ik altijd moet afstappen. Op de dijk zag ik hoe je zo'n hek ook zonder afstappen kunt passeren. Een typisch Hollandse aanpak.

Geen opmerkingen: