BoCycle

BoCycle

woensdag 29 augustus 2012

Augustus 629 km

Deze week maandag, dinsdag en woensdag heb ik nog gauw 203 trainingskilometers gefietst om helemaal klaar te zijn voor "Le Grand Ballon" op 8 september...

  • Maandag: via de Koningsweg naar de brandtoren op het Rozendaalsveld (52 km) 
  • Dinsdag: via de Grebbeberg naar Amerongen (52 km) 
  • Woensdag: via ligfietsshop ELAN en de Oude Holleweg naar Kranenburg in Duitsland (99 km)

Deze bestemmingen heb ik al meerdere keren aangedaan en ik heb er ook al meerdere keren over geblogd. Vandaar dat ik volsta met wat mooie foto's en het bezoekje aan ligfietsshop ELAN.

Op bezoek bij ligfietsshop ELAN
Bij ELAN was ik, omdat gisteren de rechtervoorrem niet meer functioneerde. De beugel waarmee de remkabel aan de remhandel was bevestigd, was uitgelubberd, verbogen en losgeschoten. Hans had er in een mum van tijd een nieuwe remhandel opgezet. Want bij het beklimmen en afdalen van die heuveltjes in de Vogezen moet je absoluut op je remmen kunnen vertrouwen. Tevens heb ik een nieuwe buitenband voor en enkele binnenbanden aangeschaft, want dinsdag had ik de tweede lekke voorband in een week. De voorband zit vol gaatjes waarin allemaal kleine steentjes zitten. Op Le Grand Ballon wil ik liever geen lekke banden, vandaar. Ook heeft de ligfiets in juli een grote onderhoudsbeurt gehad bij Hans van Vugt van ELAN. Nieuwe ketting, nieuwe tandwielcassette en nieuwe achterderailleur en alle geleiderollen vervangen. Ja de Challenge Fujin SL2 is tip-top in orde voor Le Grand Ballon.

Rustig aan
Alle trainingsboeken adviseren om de week voor het einddoel niet, of rustig aan (in hartslaggebied D1) te rainen. De resterende dagen tot Le Grand Ballon doe ik daarom het rustig aan.

2 opmerkingen:

Casper zei

zo te lezen ben je wel klaar voor dat ballonetje. een klein wijnglas wordt in Frankrijk ook ballon genoemd. Neem er een na de tocht!

BoCycle zei

Dank voor je support Casper. En't lijkt me een goed idee om een ballon na afloop te nemen.