BoCycle

BoCycle

dinsdag 19 juni 2012

Eetdate in de Lachende Gans

Zondag had ik een eetdate in "de Lachende Gans", een uitstekende bistro in Tricht. Een mooi doel om per ligfiets via de Grebbeberg en de Amerongseberg te bereiken. Maar in mijn fietspakje in zo'n gerenommeerd restaurant plaatsnemen werd niet bepaald "comme il faut" geacht...


Grebbeberg met 293 Watt

Klimstatistieken
Vlammen op de Greb
Na de teleurstellende beklimming van de Oude Holleweg afgelopen donderdag ging ik op de Grebbeberg en de Amerongseberg als een speer omhoog. Tijdens de 400 meter lange klim van de Grebbeberg wist ik zelfs 293 Watt uit mijn benen te persen, terwijl tijdens de 4 stijgminuten op de Amerongseberg 238 Watt werd geleverd. De hele tocht naar Tricht had ik windkracht 4 Beaufort tegen, terwijl ik toch nog een gemiddelde van 25,05 km/h heb gereden. Donderdag had ik wellicht een off-day om deze zondag weer te vlammen. 't Is zoals Gerrit al reageerde op mijn vorige blogbericht: "Wat ook nog kan Gerrit, is dat je gewoon je dag niet had; gebeurt mij vaak dat ik 's ochtends niet op gang kom en 's middags bijna Ymte inhaal om het zo maar eens te zeggen." Hiernaast de statistieken, waaruit Bocycles rekenprogramma de vermogens heeft berekend.

Klik op de afbeelding om hem groot en scherp weer te geven

Voor de rekenfijnproevers
Volgens het rekenprogramma van www.kreuzotter.de zou ik op de Grebbeberg gemiddeld 281 Watt getrapt hebben. Dit verschil wordt veroorzaakt door de iets hogere luchtweerstandscoëfficient en het groter effectief frontaaloppervlak (Cd*A) waarmee Bocycles rekenprogramma rekent.



Vermomd als heer
de Lachende Gans
Aangekomen in Tricht meldde ik mij bij de uitbater van "de Lachende Gans" in mijn trainingsuitrusting voor de eetdate, dat wil zeggen het familiediner. Hij bleek ook toevallig "Gerrit" te heten en stond mij ongelovig aan te kijken. Ik zag hem denken: "Deze man denkt toch niet in deze uitdossing aan te kunnen schuiven bij mijn andere gasten?" Ik stelde hem gerust dat ik mij eerst wel als heer zou verkleden. Mijn trouwe fan en ega Tilly, was namelijk ook reeds gearriveerd met een kledingtas.

Mooie fietsvaderdag
Hieronder nog een fotoimpressie van deze mooie fietsvaderdag.

De Lek

Pont bij Opheusden

Braaf paard


Amerongen

Overstekend wild


Rijswijk aan het Amsterdam-Rijnkanaal

Geen opmerkingen: