BoCycle

BoCycle

donderdag 19 april 2012

Mysterieus recuperatiemiddel

Vandaag heb ik een dagje ongepland verlof genomen. Dat heb ik deels nuttig besteed met een trainingsrondje naar de Grebbeberg in Rhenen. Lees in dit blogbericht of me dat is gelukt in hartslagzone D1. En... over een mysterieus recuperatiemiddel van slager Bor.

Trainingsschema
Het trainingsschema van Rob zit goed in elkaar. Het gaat niet alleen om het trainen in de lage hartslagzone D1 (hartslag tussen 60% en 70% van de maximale hartslag), waarmee je een stevige basisconditie opbouwt. Ook moet met een lage cadans (50 tot 60 trapasomwentelingen per minuut) gefietst worden, waardoor je veel kracht moet zetten en sterke spieren ontwikkelt.

Met de hartslagmeter kun je de hartslag prima binnen de gewenste grenzen houden. De juiste cadans houd je aan door het goede verzet te kiezen. En de snelheid volgt dan vanzelf: met tegenwind ga je wat langzamer en met wind mee ga je snel. Zo heb ik dus vandaag een klein rondje van 47 km gefietst. De Grebbeberg beklimmende vergat ik overigens subiet de wijze lessen van Rob; de hartslag steeg naar 93% van de maximale hartslag en ik ging met een gangetje van 16km/h omhoog. Maar voorts heb ik mij netjes aan het trainingsschema gehouden.


Slager Bor
Op de terugweg kwam ik langs slager Bor in Opheusden, één van de beste slagers uit de omgeving. Hij had superverse grilworst (hij was nog warm) in de reclame. Daar heb ik een stevig stuk van ingeslagen. En thuis, nog warm, direct aan stukken gesneden en verorberd. Een fantastisch recuperatiemiddel.

Geen opmerkingen: