BoCycle

BoCycle

dinsdag 3 december 2013

Griep breekt 5% spiermassa per week af

Dit weekend heb ik, na een fietsloze periode van 15 dagen als gevolg van een gemene griep, eindelijk weer eens mijn raceligfiets bestegen. Zaterdag had ik een date in Deventer en zondag ging ik met het Zutphense ligfietsgenootschap LOL op stap. In een eerder blogbericht schreef ik dat een nog venijniger griep in maart mijn conditie met 25% had doen afnemen. Hoe zou het mij dit weekend vergaan...


Stuurmanskunst op smal bladervrij spoor

Figurant in onschuldig kinderfeest
Date in Deventer
De tocht naar Deventer leidde door het Nationaal Park Veluwezoom. In het bos vereiste het heel wat stuurmanskunst om op het smalle bladervrije spoor te blijven en niet het risico te lopen in het dikke bladerpakket met de ligfiets onderuit te gaan. De tocht verliep overigens voorspoedig.

In het winkecentrum van Deventer werd ik hartelijk begroet door zwart geschminkte vermoedelijke landgenoten of landgenotes in gekleurde kostuums (tja hoe moet je deze figuranten uit een onschuldig kinderfeest tegenwoordig noemen zonder van discriminatie beticht te worden). Veiligheidshalve beantwoordde ik de groet met:"Dag paarse Piet!". Daarna moest ik de datelocatie nog vinden; mijn date had "Pikeursbaan" ge-SMSt. Helaas kon de routeplanner in mijn Garmin Vista deze locatie niet vinden. Dus heb ik me ouderwets de weg laten wijzen door behulpzame locals. Verdere details over deze date laat ik op dit blog onbesproken.


Ligfietsgenootschap LOL

Voornamelijk velomobilisten
LOL in Zutphen
Zondag was er een tweede hoogtepuntje van dit weekend: een ligfietstocht met LOL. Dit gezelschap dat voornamelijk uit velomobilisten bestaat, houdt altijd rekening met de beperkte snelheid die roeifietsers (Wim) en open liggers (Bocycle) slechts kunnen ontwikkelen. Dank zij deze sociale attitude kon ik deze tocht zonder problemen uitfietsen. Wel ging ik de volgende dag letterlijk gebukt onder stevige spierpijn in mijn onderstel. Dit bevestigt maar weer eerdere publicaties dat bij zo'n griepje circa 5% spiermassa per week wordt afgebroken.

Er was overigens een mooie tocht uitgezet: langs de IJssel naar restaurant Prins Heerlijk in Rheden. Via de oostelijke dijk reed LOL weer terug naar vertrekpunt Zutphen. De Apfelstrudel met vanillesaus en slagroom liet het gezelschap zich goed smaken. Op Caspers blog kun je lezen dat de bediening wel enige hulp kon gebruiken en ook kreeg.


Roetser Wim met lekke band
Andere verslagen over deze gezellige tocht met deze gezellige mannen lees je op de volgende blogs...

2 opmerkingen:

Quezzzt zei

Bij inname van voldoende eiwit en uitblijven van diaree schijnt het goed mee te vallen maar je verliest inderdaad wat je niet gebruikt.

Overigens lees ik dat natuurlijk verkregen spieren sneller herstellen dan "chemisch" verkregen spieren.

Van dat laatste verdenk ik je niet hehe....alhoewel, caffeine is wel een heel effectief spiercontractie versterkend middel, waarvan alle spieren in het lichaam krachtiger kunnen smamentrekken :-)))

BoCycle zei

Enfin Quezzzt,

Één waarheid is hier in ieder geval van toepassing en wel: "Het komt tee voet en gaat te paard".

Groet,
Bocycle ;-)