BoCycle

BoCycle

zondag 20 mei 2012

Fluitenkruidroute

Op Hemelvaartsdag heb ik de prachtige fluitenkruidroute gefietst langs onder andere de Maas. Ik sprak daar een fietsverzamelaar die op een heel bijzondere fiets reed...

Lelijkste plek van het land
Op de foto zie je dat het fluitenkruid uitbundig bloeide. Vandaar dat ik deze 130km lange tocht de fluitenkruidroute heb genoemd. Bij Cuijk wilde ik een mooie foto nemen van de karakteristieke kathedraal. "Jammer dat er roestige damwanden voor staan", zo dacht ik. Later bleek dat dit de kade van Cuijk was die kennelijk bewust zo roestig ontworpen was. Misschien vindt een enkeling dit mooi, maar voor mij is de kade eerder een kandidaat voor de lelijkste plek van het land.
Hoezo rare fiets?
Op de Maasboulevard in Cuijk zag ik een fietser op een "hoge bi". Hij bleek een echte fietsverzamelaar te zijn, met een collectie van wel 100 fietsen. Helaas waren daar geen ligfietsen bij, zo moest hij tot zijn spijt toegeven. Klik op een foto om hem groot weer te geven.
"A picture tells..."
Het credo "A picture tells you more than a thousand words" indachtig, laat ik de foto's van deze fluitenkruidroute verder voor zich spreken.

Geen opmerkingen: