BoCycle

BoCycle

zondag 16 januari 2011

Training eindigt met stukgereten, lekke band

Naar deze zondag heb ik lang uitgekeken. Eindelijk mooi weer voor een stevige trainingsrit op mijn Fujin SL-II ligfiets. Doelen waren de bekende "cols" in Beek-Ubbergen ten oosten van Nijmegen, namelijk:
o Via de Waalbrug bij Nijmegen naar Beek-Ubbergen
o Beekmansdalseweg
o Nieuwe Holleweg
o Oude Holleweg
o Van Randwijckweg
o Via de Waalbrug bij Ewijk weer terug naar huis

Onderweg mooie plaatjes geschoten van de Waal met hoog water.



Na 23 kilometer begon het echte werk. Om erin te komen eerst voorzichtig de Beekmansdalseweg. Daarna, bijkomend van de klim, naar de voet van de Nieuwe en Oude Holleweg gefietst. Eerst maar eens de Nieuwe Holleweg beklommen. Dat ging prima, hoewel het laatste stukje van 12% over de Van Randwijckweg de hartslag steeg naar 180. Halverwege de afdaling van de Van Randwijckweg hoorde ik een felle sis. De fiets begon te slingeren; met veel moeite lukte het mij om de fiets tot stilstand te brengen. De voorband bleek lek. De buitenband was op diverse plaatsen opengescheurd en de binnenband zat vol met gaten. Plakken was hopeloos. Waarschijnlijk hebben de remblokjes van de velgrem de buitenband beschadigd. Wel slordig dat deze nieuwe fiets zo is afgeleverd. Komende week maar weer naar de ligfietsdealer voor reparatie.


De tabel laat zien dat de klimprestatie nou niet bepaald is om over naar huis te bloggen. Maar ik heb nog 9 maanden de tijd voordat de Col de Joux Plane voor mijn voorwiel ligt.

1 opmerking:

Unknown zei

geweldig hoor, zo te fietsen.