tag:blogger.com,1999:blog-3130672051161781572.post6047654268521869775..comments2024-03-23T11:09:39.194+01:00Comments on BoCycle: Handige internetlinksBoCyclehttp://www.blogger.com/profile/13361959953684486747noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-3130672051161781572.post-81972489955614422282012-07-29T10:22:24.294+02:002012-07-29T10:22:24.294+02:00Wouw Wim,
Als ik die door jouw met je SRM gevalid...Wouw Wim,<br /><br />Als ik die door jouw met je SRM gevalideerde gegevens in Bocycles rekenprogramma invoer komt er precies ook 150 Watt uit. Mooie referentie voor dit rekenprogramma van mij.BoCyclehttps://www.blogger.com/profile/13361959953684486747noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3130672051161781572.post-67663154066300940912012-07-27T20:06:25.773+02:002012-07-27T20:06:25.773+02:00Hi Quezzzt,
Als je ingeeft Quest 30 kg, lichaamsge...Hi Quezzzt,<br />Als je ingeeft Quest 30 kg, lichaamsgewicht 86 kg, lengte 1,83, geen wind, geen stijging, breiter hochdruck slick, en 150 Watt, dan kom je op 40 km/u uit.<br />Op goed asfalt en zonder vizier maar met F-lite klopt dat volkomen.<br />Ik lees dat vaak af op mijn SRM als ik rustig met hartslag 114 aan het fietsen ben.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3130672051161781572.post-92050351384990229842012-07-27T07:20:18.218+02:002012-07-27T07:20:18.218+02:00Ik zie het al, als het veld "wind" op 0 ...Ik zie het al, als het veld "wind" op 0 wordt gelaten krijg je inderdaad wat meer realistische waarden van rond de 200 W voor 40 km/u. Ik had het naar omstandigheden ingevuld : bft 4 tegenwind oftewel 20-28 km/u maar dan zie ik 270 watt voor 41 km/u en 400-500 watt voor 50 km/u ! Dat wattage lijkt mij niet erg te kloppen. <br /><br />Ik ben helemaal niet zo'n atleet, dus 300+ watt lijkt erg onwaarschijnlijk maar ik reed in praktijk wel 43-45 km/u tegen bft 4-5 tegenwind in. Dat weet ik 100 % zeker vanwege de ligging van de dijk en de windvaantjes op de masten van de boten in de jachthavens daarnaast. En dat was nog niet eens in een Quest maar in een veel minder efficiente Strada...<br /><br />Ook weet ik dat de Strada nauwelijks harder wil rijden met 4 bft wind mee...dus 120 w voor 50 km/u lijkt in die situatie ook al te laag : dat haal ik met wind mee ook niet.<br /><br />Dat is mijn waarneming.Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3130672051161781572.post-64961997999684983182012-07-25T23:35:44.478+02:002012-07-25T23:35:44.478+02:00Hoi Wim,
Dank voor deze uitgebreide en grondige bi...Hoi Wim,<br />Dank voor deze uitgebreide en grondige bijdrage aan de discussie. Vooral jouw verificatie met de SRM is niet te weerspreken.BoCyclehttps://www.blogger.com/profile/13361959953684486747noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3130672051161781572.post-37421486086497023072012-07-25T10:05:02.503+02:002012-07-25T10:05:02.503+02:00Kreuzotter rekent wel degelijk goed. Ik kan dat me...Kreuzotter rekent wel degelijk goed. Ik kan dat met mijn SRM gewoon vaststellen. Het maakt veel uit met welke configuratie je rekent en rijdt. Kreuzotter gaat uit van een standaard Quest. <br />Als je daar, zoals velen, een minivizier opzet, ga je al 3 tot 4 km/u harder. Om dan nog maar te zwijgen van een goede racekap (met Nacaduct), met Lycra afgesloten voetengaten, verwijderde spiegels, zeer snelle banden met latex binnenbanden, wielstroomlijnkappen, afgeplakte claxon en lamp, met Lexan gestroomlijnde staart enz. enz. <br />Op deze manier versla ik Kreuzotter met 10 km/u.<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3130672051161781572.post-70828385296165595552012-07-23T23:08:03.353+02:002012-07-23T23:08:03.353+02:00Hoi Quezzzt,
Ik ben geneigd Bocycles rekenprogram...Hoi Quezzzt,<br /><br />Ik ben geneigd Bocycles rekenprogramma de hoogste betrouwbaar toe te kennen ;-)<br />Als ik in deze laatste vakantieweek er nog wat tijd voor weet te vinden, dan ga ik dat programma nog eens onder handen nemen.BoCyclehttps://www.blogger.com/profile/13361959953684486747noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3130672051161781572.post-5211614836472291252012-07-22T23:41:25.407+02:002012-07-22T23:41:25.407+02:00Ik ben niet thuis in klimmen met fietsen Bocycle, ...Ik ben niet thuis in klimmen met fietsen Bocycle, maar van Kreuzotter klopt niet veel van het aangegeven wattage voor velomobielen terwijl ik dat goed heb ingesteld. <br /><br />Als ik Kreuzotter mag geloven ben ik eigenlijk de zwaar miskende winnaar van CV 2012 met meer geleverd wattage dan Daniel Fenn, haha !!<br /><br />Dat klopt dus niet. Wellicht is Kreuzotter ook niet helemaal juist voor ligfietsen. Strava ook niet helemaal want beide programma's zijn echt bedoeld voor bukfietsers met enige ligfiets/velomobiel functionaliteit. <br /><br />Strava claimt zelf dat hun berekeningen 4 % kunnen afwijken van een echte powertap of SRM meethub. Ik heb reden te geloven dat het voor niet-bukfietsen iets meer afwijking is maar niet zo gortig als Kreuzotter maken ze het niet. <br /><br />Strava heeft beschikking over meer data en kan ook beter 'zien' met hartslag en cadans in verhouding tot snelheid, en barometrische hoogte in verhouding tot snelheid wat je aan het doen bent, waarschijnlijk zelfs tot op het punt dat het zou kunnen berekenen in welke versnelling ( tandwielverhouding )je rijdt of dat ook daadwerkelijk doet om het wattage te berekenen. Dat bovenop data als voertuig en rijder gewicht. <br /><br />blabla..ik ben in ieder geval een echte SRM of powertap missend ( duur ! ) geneigd Strava meer geloofwaaridigheid toe de kennen dan Kreuzotter. Het is wel zo dat Strava maar 6 maanden gratis schijnt te zijn, daarna maandelijks abonnement.Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3130672051161781572.post-28500043806668732372012-07-22T16:11:54.513+02:002012-07-22T16:11:54.513+02:00Dank voor je reactie Quezzzt. Maar STRAVA berekent...Dank voor je reactie Quezzzt. Maar STRAVA berekent nu juist een veel lager vermogen dan Kreuzotter. De door STRAVA opgegeven vermogens voor een bukfietser zijn zelfs nog lager dan de Kreuzotterberekingen voor mijn ligfiets.BoCyclehttps://www.blogger.com/profile/13361959953684486747noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3130672051161781572.post-64321943606832456722012-07-22T02:38:39.218+02:002012-07-22T02:38:39.218+02:00Strava gaat volgens mij met hun berekeningsformule...Strava gaat volgens mij met hun berekeningsformule met weerstanden uit van een racefietser/MTB fietser.<br /><br />Lig je of rijdt je een velomobiel en kun je klimmend nog zo'n snelheid halen dat je luchtweerstands voordeel op een racefietser/MTB fietser haalt klopt er al gauw niets meer van Strava, die dan denkt dat je veel meer vermogen trapt.<br /><br />Klimmen met lage snelheid zal toch redelijk kloppen.Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com